Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

Ο άθλος του ραντεβού...

Έχω καιρό να γράψω, εσκεμμένα βέβαια απείχα, δεν γράφω απλά για να το κάνω, νιώθω ότι πρέπει να έχω και κάτι να πω...

Το να κλείσεις ραντεβού σε ένα δημόσιο νοσοκομείο (μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα), είναι μάλλον κάτι σαν άθλος για τα ελληνικά δεδομένα.
Όχι σας πληροφορώ ότι δεν αστειεύομαι καθόλου, μάλλον το σύστημα αστειεύεται με όλους εμάς.
Ας πάρω όμως τα πράγματα από την αρχή.
Ο Νικόλας πριν ένα μήνα έγινε τεσσάρων χρονών και έχουν περάσει αισίως 2 χρόνια ακριβώς μετά την αποκατάσταση του. Τον Σεπτέμβριο θα είναι έτοιμος, ηλικιακά τουλάχιστον, να πάει προνήπιο. Θεώρησα σκόπιμο λοιπόν να κάνουμε ένα check λόγω του βεβαρημένου του ιστορικού και σε τελική εάν διαγνωσθεί κάτι, να υπάρχει το χρονικό περιθώριο έγκαιρης αντιμετώπισης.
Πρόσφατα λοιπόν έμαθα ότι στο Παίδων Πεντέλης λειτουργεί κέντρο ανάπτυξης στο οποίο ο κάθε ασφαλισμένος μπορεί να πάει το παιδί του και να γίνουν κάποιες μετρήσεις προκειμένου να αποδειχθεί η φυσιολογική ανάπτυξη (λόγος/ κίνηση κτλ) του παιδιού.
Σήμερα το πρωί κάλεσα το 1535 (είναι το νούμερο που καλείς για να κλείσεις γιατρό σε δημόσιο νοσοκομείο για όσους δεν το γνωρίζουν) για να κλείσω ένα ραντεβού με κάποιο γιατρό που ήθελα και εν συνεχεία κάλεσα το 2132052446 στο κέντρο ανάπτυξης παιδιού.
Ομολογώ ότι κάτι είχα ακούσει για τον τρόπο με τον οποίο κλείνονται αυτά τα ραντεβού, αλλά άλλο να στο λένε και άλλο να το ακούς με τα ίδια σου τα αυτιά....
Στην άλλη μεριά του ακουστικού μου απάντησε όχι κάποιος υπάλληλος, αλλά ένας ηλεκτρονικός υπάλληλος (περίπου όπως γίνετε όταν καλείς κάποια κινητή ή σταθερή τηλεφωνία!!). Ouaou! this is technology I said!!!! αλλά σύντομα άλλαξα γνώμη.....
Καταλήγεις λοιπόν να είσαι στο τηλέφωνο κανά 10λεπτο μέχρι να καταφέρει ο ηλεκτρονικός υπάλληλος να καταλάβει για ποιο νοσοκομείο και γιατρό ενδιαφέρεσαι, να βρει ημερομηνία και να καταχωρήσει σωστά τα στοιχεία σου και αφού σου κάνει όλες τις ερωτήσεις εις διπλούν (σε σημείο που αρχίζεις να σκέφτεσαι μήπως έχεις εσύ το πρόβλημα. ...τελικά), μπορείς να κλείσεις το ριμαδοτηλέφωνο.
Το πρώτο λοιπόν ραντεβού ορίστηκε για τον Μάιο (αυτό με τον ηλεκτρονικό υπάλληλο), ενώ το δεύτερο (στο κέντρο ανάπτυξης) για τον Ιούλιο!!!!!
Κατά την τηλεφωνική συνομιλία που είχα με την υπάλληλο (στο κέντρο ανάπτυξης) αρχικά μου όρισε ημερομηνία για τον Σεπτέμβριο!!! Ασυναίσθητα έβαλα τα γέλια όταν το άκουσα και εκείνη απορημένη με ρώτησε <<γιατί γελάτε κυρία μου???>>
-Γιατί έχουμε Φεβρουάριο, της απάντησα ενοχλημένη πια.
-Υπάρχει μια σφήνα με αναμονή τον Ιούλιο αλλιώς μόνο Σεπτέμβριο!!!!Βέβαια υπάρχει πάντα και η εναλλακτική των απογευματινών ραντεβού που είναι πιο σύντομα και κοστίζουν 75 ευρώ, είπε.
- Σας ευχαριστώ αλλά θα κρατήσω το αρχικό ραντεβού και έκλεισα το τηλέφωνο.

Η απορία μου λοιπόν είναι η εξής. Με ποια λογική λειτουργεί αυτό το σύστημα??
Μήπως η ειδικότητα του λογοθεραπευτή για παράδειγμα ή του οφθαλμίατρου έχει να κάνει μόνο με περιστατικά που δεν θεωρούνται επείγοντα??
Και αν ναι, ποιος ορίζει τι είναι επείγον και τι όχι...
Μήπως ο όρκος του Ιπποκράτη είναι διαφορετικός για τον χειρούργο από εκείνον του παιδίατρου ή οποιουδήποτε άλλου γιατρού???
Και εμείς γιατί λέμε απλά ευχαριστώ και το δεχόμαστε????
Όταν κάποιος θέλει να πάει στον γιατρό, θέλει να πάει σήμερα, αύριο, άντε μεθαύριο, όχι όμως 7 μήνες μετά....
Όπως είπε όμως και η υπάλληλος υπάρχει πάντα η εναλλακτική. Η εναλλακτική των απογευματινών ραντεβού ή των ιδιωτικών ιατρείων. Μια εναλλακτική η οποία κοστίζει extra..του νόμιμου. Και λέω extra γιατί μη νομίζετε ότι τα δημόσια νοσοκομεία είναι τζάμπα γιατί από όσο θυμάμαι όλοι μας έχουμε μεγάλες κρατήσεις από τους μισθούς μας για περίθαλψη και νοσηλεία, ποσό που έρχεται σε μεγάλη αντίθεση με τις υπηρεσίες και συμπεριφορές που λαμβάνουμε....
Είμαι σίγουρη ότι όλοι σας καταλαβαίνετε τι εννοώ, είμαι σίγουρη ότι όλοι σας έχετε μια παρόμοια ιστορία με τη δική μου να θυμάστε....
Τα συμπεράσματα δικά σας....
Καλό σας απόγευμα.

2 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Σίνα μου , χιλιόχρονος ο Νικόλας! Πότε έγινε κιόλας 4!!! Πάντα γερός και ευτυχισμένος να 'ναι :-))))

    Τώρα στα υπόλοιπα .... η κόρη μου έχει "συγγενή υποθυροειδισμό" την παρακολουθεί παιδοενδοκρινολόγος στο Π.Ν Ρίου , από τις πρώτες μέρες της ζωής της και παίρνει θεραπεία με ethyrox.

    Κάναμε εξετάσεις ανα 2μηνο αρχικά και τωρα θα την δούν μετά απο 6 μήνες (είναι 18 μηνών τώρα) ... την τελευταία φορά που είχα πάει μου ορισαν ημερ. για το επόμενο ραντεβού τον Μαρτιο του 2011.

    Μετά την πρωτοχρονιά σκέφτηκα να πάρω τηλ , να κλείσω το ρανταβού , εφόσον είναι προγραμματισμένο να μην αφήνω εκρεμμότητες ... πήρα στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ και με ενημέρωσαν πως το επόμενο διαθέσιμο ραντεβού είναι τον Σεπτέμβριο του 2011... (μένω με το ακούστικο στο χέρι) και εξηγώ στην κυρία , πως τον Σεπτ. θα έχει περάσει 1χρόνος απο την τελευταία εξέταση ... και πως ο γιατρός εχει ζητησει να δει το παιδί , τον Μάρτη ... μην σε κουράζω ... έκλεισα απογευματικό ραντεβού των 75€ όπως πολύ καλά λες για τον Μάρτιο που πρέπει να δεί ο γιατρός την μικρή ... και εννοείτε πως απογευματινό ραντεβού είχε και την ίδια μερα να πάω εαν ήθελα ....

    Εναλλακτική έχουμε ναι , και όταν αφορά την υγεία μας , την υγεία των παιδιών μας φυσικά θα κάνουμε τα πάντα , γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά.

    Μόνο που αυτή την φορά θα ζητήσω τον φάκελο του παιδιού μου απο το νοσοκ. γιατί εαν χρειζόταν να πάω σε ένα γιατρό έξω με 40-45€ δεν θα είχα το ιστορικό της ...

    Δεν υπάρχει Ε.Σ.Υ εδω και πολύ καιρό ... και όπως λες μας κρατάνε τόσα χρήματα καθε μήνα ... ας πάψουν να τα κρατάνε και να κάνει ο καθένας μας μια ιδιωτική ασφάλεια της επιλογής του ...

    υ.γ: συγνώμη για το μεγάλο σχόλιο , αλλά ακόμα είναι πολύ θυμωμένη με το περιστατικό ...

    Φιλιά στα καμάρια σου :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ήξερα όταν έγραφα ότι σίγουρα έχετε όλοι μια παρόμοια ιστορία να θυμάστε Αφροδίτη μου...!!!
    Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι το εξής. Με ποιά λογική λειτουργεί έτσι το σύστημα?
    Αυτός που έχει να δώσει 75 και 100 ευρώ γιατί να πάει σε δημόσιο νοσοκομείο?
    Και τι ακριβώς σημαίνει απογευματινά ραντεβού με χρέωση?
    Γιατί, αν υπήρχαν πρωινά και απογευματινά ραντεβού ελεύθερα για τον κάθε φορολογούμενο τότε σίγουρα δεν θα ήταν απαραίτητο να σου κλείσουν ραντεβού τον Σεπτέμβριο, αλλά πολύ νωρίτερα
    Μήπως λοιπόν εσκεμμένα γίνεται και η όλη καθυστέρηση? Για να τα παίρνουν???
    Γιατί αυτός που πρέπει να πάει έγκαιρα στο γιατρό θα τα δώσει.
    Και ξέρεις και κάτι άλλο? Το γνωρίζεις ότι τις ακυρώσεις δεν τις αντικαθιστούν με άλλα ραντεβού που είναι σε εκρεμμότητα?
    Θέλεις να θίξω και το θέμα των εφημεριών??
    Τι σημαίνει ότι το νοσοκομείο εφημερεύει ή δεν εφημερεύει?
    Γιατί τα ιδιωτικά νοσοκομεία λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως ενώ τα δημόσια όχι?
    Αλλά αυτό θέλει μεγάλη συζήτηση΄, το έχω στα προσεχώς....
    Σε φιλώ και εύχομαι να πάνε όλα καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή